هک تلگرام
You have been hacked sign on LCD Screen

چگونه از هک شدن اکانت تلگرام جلوگیری کنیم

روز به روز تلگرام بین مردم داره گسترش پیدا میکنه و اگه آگاهی لازم برای حفظ #امنیت و حراست از اشتراک تلگرام وجود نداشته باشه ممکن هست که شما قربانی بعدی هک تلگرام یک عده سودجو نوجوان! یا جوان بیکار و علاف باشید.

اصولا #هک به نفوذ اطلاعاتی در سرورها و بانک های داده سرویس دهنده گفته میشه و دزدی از اطلاعات مشترکین در این حالت رو هک میگن ولی وقتی شما به دلیل دانش کمتون رمز یا اطلاعات اساسی دسترسی به تلگرام رو شخصا به مهاجم بدید دیگه اسمش هک نیست. به این روش اصطلاحا #فیشینگ میگن. یعنی شخص یا اشخاص مهاجم سعی میکنن با شبیه سازی نام و لوگوی خودشون به تلگرام و ارسال پیامی مهندسی شده شما رو مجاب کنند که شما با یکی از شناسه های ناشناخته تلگرام که از بد روزگار یه سراغ شما اومدن تا مشکلتون رو حل کنن مواجه میشید اگه سریع متوجه این حقه نشید ممکن هست که به تور ماهیگیری این شیادین بیوفتید و شما صید بعدیشون باشید.

در زیر به ترتیب به بررسی دو اشتراک مختلف که هر دو ادعای واقعی بودن پیام خود از سوی تلگرام را دارند میپردازم

1 در تصویر بالا نمونه تلاش یک #هکر برای به سرقت بردن اطلاعات دسترسی یک مشترک تلگرام را مشاهده میکنید

همانگونه که گفته شد هکرها با شبیه سازی نام و تصویر اکانت خودشون به تلگرام سعی به القای واقعی بودن پیام میکنند.

راه دیگر شناسایی واقعی بودن ارسال کننده پیام از سایر پیام های جعلی توجه به نشان پشتوانه یا وریفای در کنار نام تلگرام است.

در زیر میتوانید بررسی شناسایی اکانت های رسمی از غیررسمی را مشاهده کنید.

3

در تصویر زیر بهتر مقایسه کنید

4

بهتر است بدانیم که تلگرام هرگز نیازی به اطلاعات شخصی از قبیل شماره همراه، کد کلی، آدرس و رمز ورود شما ندارد و اگر مشکلی برای شما پیش آمده باشد، بی آنکه شما متوجه آن شوید به رفع و عادی سازی دسترسی شما اقدام میکند.

تاکید دارم که هرگز تلگرام از شما شماره همراه و اطلاعات شخصیتان را سوال نمیپرسد، پس اگر با پیامی مواجه شدید که ادعای ارسال از سوی تلگرام را داشت مطابق تصاویر زیر اقدامات امنیتی لازم را انجام دهید.

5

تنها پیام هایی که از سوی اشخاص ناشناس و غیرقابل اعتماد ارسال میشوند دارای عبارت Report Spam هستند.

2

در تصویر بالا میتوانید به وضوح پیام Report Spam یا گزارش هرزنامه را مشاهده میکنید.

6

پس از ثبت گزارش هرزنامه شخص ارسال کننده بلاک می شود و دیگر برای شما خطری ندارد.

7

فراموش نکنید که هیچ یک از #روبات های #تلگرام که با پسوند BOT هستند خطری برای شما ندارند، عضویت در این #بات ها هیچگونه اطلاعات شخصی شما را برای سازنده ارسال نمیکند و تنها راه دسترسی بات با شما شناسه عددی شما در تلگرام است که برای هر کاربر فعال در تلگرام تولید و در اختیار بات قرار میگیرد.
اینکه گفته میشه همه بات ها پیام های مستهجن و غیراخلاقی ارسال میکنند واقعیت ندارد و همه چیز به درک کاربر در استفاده از خدمات بستگی دارد و این موضوع به تلگرام ارتباطی ندارد، هرچند این پیام رسان مدت ها پیش اقدام به شناسایی و بستن بات های غیراخلاقی در ایران نموده است.

یکی از راه های پیشگیری از طعمه شدن در چنین حملاتی که در تصاویر بالا مشاهده کردید پرهیز از عضویت در گروهایی است که افراد تشکیل دهنده آنها را به خوبی نمیشناسیم و اکثرا برایمان غریبه هستند. سودجویان با استفاده از این گروه ها طعمه های خود را شناسایی و اقدام به اخاذی از کاربران میکنند.

موسس و هم‌بناینگذار استارت‌آپ گردش‌آنلاین هستم و اکنون به عنوان عضوی از تیم گردشگری ایران‌اکوتریپ به ایرانگردی می‌پردازم.

دیدگاه خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.