بیمارستان مسیح دانشوری

تشخیص نهایی کرونا، تهیه دارو و شروع درمان

همونطور که قبلا در تشخیص بیماری کرونا از طریق آزمایش خون و سی‌تی اسکن ریه نوشتم، تا این لحظه ویروس کرونا درمان قطعی نداره و تمامی داروهایی که این روزها برای بیماران کرونایی تجویز می‌شوند همه جنبه درمان حمایتی دارند.

به این خاطر که داروهای حمایتی بیماری کرونا توسط داروخانه‌های دولتی توزیع می‌شود، تنها نسخه‌هایی در این داروخانه‌ها پذیرش می‌شوند که توسط پزشک متخصص بیماری‌های عفونی یا ریوی نوشته و مهر شده باشند.

بنابراین بعد از انجام آزماش‌های مربوط به کرونا و تصویربرداری سی‌تی اسکن از ریه، به بیمارستان مسیح دانشوری رفتیم.

محیط اورژانس بیمارستان مملو از بیمارانی بود که به دلیل داشتن حداقل یک علایم از ابتلا به کرونا به این مرکز درمانی مراجعه کرده بودند.

پس از انجام کارهای اولیه پذیرش، پدرم به تریاژ اورژانس رفت و از ورود ما به محوطه داخلی ساختمان اورژانس جلوگیری کردند.

اورژانس مسیح دانشوری

در تریاژ پس از معاینه پدر و مشاهده آزمایشات توسط فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، دو قلم دارو به صورت نسخه تک برگ آزاد نوشته شد و به ایشان توصیه کردند که در خانه تحت مراقبت و درمان باشند و در بیمارستان بستری نشوند. ما هم از این پیشنهاد استقبال کردیم و پدر رو برای گذراندن دوره درمان و نقاهت به خانه آوردیم.

علت نسخه تک برگ آزاد رو که جویا شدیم بهمون گفتند که حتی اگر در دفترچه بیمه نسخه نویسی انجام شود فرقی از نظر قیمتی نداشت و فقط یک برگ دفترچه بیمه مصرف میشد.

پشت نسخه تک برگی که داروهای پدر رو نوشته بودند، نام دو داروخانه به چشم می‌خورد، شهید کاظمی و ۲۹ فروردین.

از اونجایی که صبح همون روز به داروخانه ۲۹ فروردین رفته بودم و فضای تجمع بیماران بسیار شلوغ‌تر از روزهای دیگه بود تصمیم گرفتم به داروخانه شهید کاظمی پارک وی برم.

محل تجمع، پذیرش و توزیع داروهای حمایتی بیماران کرونایی در پارکینگ کارکنان داروخانه در نظر گرفته شده بود. از درب پارکینگ که داخل رفتم یکی از کارکنان داروخانه، نسخه بیمارستان را از من گرفت و مهر پزشک رو بررسی کرد و بعد نام پدرم رو روی برگه‌ای نوشت و شماره ۳۰۶ را به من داد و گفت که این شماره رو فراموش نکن!

تعجب نکنید شماره من ۳۰۶ بود، لحظه به لحظه جمعیت افرادی که برای دریافت دارو به این پارکینگ مراجعه می‌کردند افزوده میشد. مسئولی که وظیفه نام نویسی و شماره دهی داشت، پنج نفر به پنج نفر شماره افراد رو میخوند و بلند به همه میگفت از هم فاصله ۲ متری بگیرید.

در میان افرادی که برای داروهای حمایتی بیماری کرونا به این داروخانه مراجعه کرده بودند، بیماران کرونایی هم دیده می‌شدند. پس باید خیلی جدی فاصله گذاری اجتماعی رو رعایت میکردیم تا آلودگی به افراد سالم‌ منتقل نشود.

بعد از حدود دو ساعت نوبت من شد و در صف تحویل دارو قرار گرفتم. بالاخره موفق به دریافت داروهای پدرم شدم. یک ورق قرص هیدروکسی کلروکین سولفات و یک جعبه قرص آنتی‌فلو که برای مصرف پنج روز تجویز شده بود.

در تاریخی که داروهای نام برده شده برای درمان پدرم تجویز شد هنوز اسلتامیویر (تامی‌فلو) در پروتکل درمانی بیماران کرونایی بود اما بعدها این دارو از سبد حمایتی این بیماران حذف شد.

این نسخه برای شرایط جسمی پدرم تجویز شده است.
تهیه و استفاده این داروها به شیوه خوددرمانی تحت هیچ شرایطی توصیه نمیشه.

این نوشته تنها برای افزایش آگاهی از قیمت‌ها و پروتکل درمانی به اشتراک گذاشته شده است. در صورتی که علایم بیماری کرونا رو در خودتون یا نزدیکانتان مشاهده کردید بهترین و مناسب ترین کار ثبت مشخصات در سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت یا تماس با سامانه ۴۰۳۰ یا ۱۱۵ هست.

موسس و هم‌بناینگذار استارت‌آپ گردش‌آنلاین هستم و اکنون به عنوان عضوی از تیم گردشگری ایران‌اکوتریپ به ایرانگردی می‌پردازم.

دیدگاه خود را بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.